Fluffy details (en hoe je ze kunt combineren)

IMG_0816 Hoewel ik het eigenlijk veel te weinig doe, houd ik enorm van slapen. Herkenbaar? Vast wel! Maar als ik dan toch in mijn bed lig, dan word ik het liefst wakker tussen heel veel dekens, kussens van allemaal zachte en fijne materialen.  Als jij daar ook van houdt, you’re in for a treat, want ik heb een heel artikel over  zachte, fluffy materialen voor je! Oh, en als het je allemaal te winters wordt, deze stoffen staan ook heel mooi op houten of rotan tuinstoelen in de zomer en lente 🙂
Het schapenvachtje

IMG_0883

IMG_0804

IMG_0814

Ik kocht de mijne een keer bij de Ikea met de vage gedachte “komt vast wel weer eens van pas” in mijn achterhoofd. Intussen is het door z’n veelzijdigheid een van mijn favoriete interieur accessoires geworden! Zo’n kleedje heeft aan de ene kant iets stoers over zich, maar is door alle zachte haren ook lief en aaibaar en is daardoor heel goed te combineren. Op de foto’s hierboven heb ik het kleed met een kussentje met een lichtblauwe streepjes print (H&M Home) en een kruk met een gehaakt zitje (Wehkamp) gecombineerd zodat je goed kunt zien hoe de verschillende materialen samenwerken. Stoffen met een speelse print maakt hij zacht, en de wat hardere materialen geeft hij juist weer iets zachts.

Ludde schapenvacht (35,95), hier te koop


Het pluizige deken

IMG_0791

image

Het ene pluizige deken is het andere niet. Persoonlijk vind ik ze allemaal heerlijk, maar ik ken genoeg mensen die ze net iets te kriebelig vinden, of gewoon gek worden van alle losse pluisjes die geheid rond gaan vliegen als je zo’n deken in huis hebt. Om te voorkomen dat het echt een furry mess wordt kan je een pluizig deken daarom het beste combineren met materialen die volledig pluisvrij zijn. Op de bovenstaande foto’s heb ik een beetje gespeeld met de kleurcontrasten, door het deken eerst te combineren met een dekbed in dezelfde kleurtoon voor een subtieler effect, en daarna met een kussentje met een blauw patroon waardoor het blauw meer gaat knallen. Zowel het dekbed als het kussen zijn van een glad materiaal, waardoor het allemaal niet te pluizig wordt, maar de materialen toch het beste in elkaar naar boven halen, om het zo maar te zeggen 😉

Ofelia deken (24,95), hier te koop


Het gebreide kussen

IMG_0898

IMG_0792

IMG_0790 De meeste kussenslopen zijn gemaakt van katoen, of zijde, maar zelden kom je een gebreid kussen tegen. Zonde, want gebreide kussens kunnen direct een huiselijke en gezellige touch aan je interieur geven, terwijl het tegelijk ook heel modern kan zijn als je bijvoorbeeld een kussen kiest met mooie, opvallende knopen, zoals deze van hout op de foto. Als je bovendien een beetje handig bent met de breinaalden kan je ze ook heel gemakkelijk zelf maken en helemaal losgaan met patronen en figuren, wat je maar wil. Op de eerste foto zie je dat ik het gebreide kussen gecombineerd heb met het gestreepte kussen dat je al eerder voorbij zag komen. Doordat beide kussens strepen in hun patroon hebben worden de strepen door deze combinatie benadrukt. Als je liever de nadruk wil leggen op het materiaal en de textuur van het kussen kan je deze combineren met dekens en stoffen in dezelfde kleur.

Kussen van Ikea – Niet meer te koop, helaas!

Vertel, welke fluffy accessoires heb je zelf in je interieur?

Geef een reactie

